Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HARFLİ KOKULU TAŞ

Merhaba, 
Bloğumun bugünkü konuğu resimde de görüldüğü üzere kendi ismimi yazdığım kokulu taşlarım. 


harfli kokulu taş kalıbı


Kokulu taş yapmaya başlayınca çılgınca etrafınızda gördüğünüz herşeyin kokulu taşını yapmak istiyorsunuz. İşte bu düşünceden hareketle hem çevremdekilere hediyeler hazırlamak hemde evim için dekoratif objeler yapmak amacıyla resimde gördüğünüz harfli kokulu taş kalıbını aldım.


sabun harf kalıbı


Bu kalıp Türkiye de ki birçok sitede satılıyor fiyatı 40-50 tl arasında. Ben uygun olması amacıyla Ali expressten 20 tl gibi bir ücrete aldım.Fiyatı biraz pahalanmış ama hala buradaki fiyatlardan daha uygun. Linki: http://tr.aliexpress.com/item/Free-Shipping-1-pc-Big-Alphabet-letter-Silicone-Mold-Soap-Mould-Cake-Cupcake-Baking-Bakeware-Chocolate/32273145443.html   


Kokulu taş yapımını daha önceki yazımda uzun uzadıya anlatmıştım.O yüzden bu kısmı es geçiyorum.Kokulu taş yapımını okumak için tık tık.

Önceki yazımda herkesin en çok sorduğu soru kokulu taş kalıplarına kaç gr ürün kullandığım olmuştu. Bende bu sebeple harfli kokulu taşlarımı yaparken bunu ölçmek istedim ama Harf için bunu tek tek ölçmek inanın çok ama çok zor.  Tek tek harf gramajlarını ölçmektense ortalama bir hesap yaptım. 105 gr toz + 35 gr su karışımından a , b ve c  harflerini elde ettim. Elde ettiğim karışım a ve b harflerini tam doldurdu c harfinin ise yarısında kaldı. Bundan yola çıkarak ortalama harf başına 40 gr toz kullanıyorsunuz. Bu gramajları belirlerken kalıbın ölçüleri de önem kazanıyor. Benim harf kalıbımın boyu 34 cm eni 22,5 cm ve yükseliği ise2,5 cm.


30 yorum

  1. canım aliexpress'ten aldığında kaç günde ulaştı acaba evine

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş canım, buralarda toz satılmıyor, İstanbul'a gittiğimde alayım bakalım çok hoşuma gitti. Nasıl yapıldığı yazını da okudum da, acaba kuruma işlemini hızlandırmanın bir yolu var mı? Yani sıcakta mı, soğukta mı bekletsek daha hızlı kuruyor canım? Valla çok merak ettim, ben de adımı yazaciiimm :)
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim bildiğim kadarıyla yok :( ama araştıracağım. Fön makinesi falan tutsak daha hızlı kurur mu acaba :) kafamda deli sorular :)

      Sil
  4. bende ali espress'ten alışveriş yapıcam hep tereddütteyim filli süs eşyası vardı gelene kadar kırılır mı diye korkuyorum :/ kokulu taşlar için ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feedback kısmını iyi okuyun orada müşteri yorumları var. Kırılma vb problemlerle karşılaşıldıysa müşteriler mutlaka yoruma yazarlar.Ben ali expressten kırılabilir hiç bir şey satın almadığım için yorum yapamayacağım.

      Sil
  5. çok güzel:) görüpte merak ettiğim bir şey bunlar :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) yapımı çok basit gerçekten

      Sil
  6. Merhaba sevilay bende bu ise girmek istiyorum nasıl yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kokulu taş yapımı için gerekli malzemeleri ve nasıl yapıldığını şu adrese tıklayarak görebilirsin. http://efsaninseruveni.blogspot.com.tr/2015/05/kokulu-tas-yapimi.html

      maddi anlamda iş olarak bu işi yapmak istiyorsanız öncelikle zamanınız olmalı ve çevreniz. çünkü tek bir kalıpla 100 adet kokulu taş yapmak pek gözüktüğü gibi değil. Önemli olan kalıpları ucuz fiyata almak. Ben yurt dışından aliexpress.com dan getirtiyorum ama yurt içinde eminönü taraflarında da kalıpları uygun fiyata satanlar var. yardımcı olabileceğim yada sormak istediğiniz başka konular var sa sevilayefsasahin@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.

      Sil
  7. Ne kadar güzeller ama bende hiç beceri yok:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama çok kolay gerçekten. ben eminim yapacağınıza

      Sil
  8. Çok güzel olmuşlar, yapım postunuzu da okudum, yaz tatili için aklıma yazdım belki denerim :))

    YanıtlaSil
  9. Çok begendim:) kokulu taş kokulu sabun bunlar ne kadar güzel şeyler ya...
    Bloğunu takibe aldım artık takipteyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ve yapımı çok basit gerçekten:) hemen iadeyi ziyarete geliyorum

      Sil
  10. Çok hoş gözüküyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş Sevilay Hanım, ellerinize sağlık. Kokulu taş benim de evimde kullandığım aksesuarlar arasındadır ;) Blguma sizi de beklerim :) neselisusevim.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. gerçekten güzel bir aksesuar. hemen iadeyi ziyarete geliyorum :)

      Sil
  12. İyi günler hanımlar sevilay hnm sizede iyi günler yaptıklarınız çok hoş tebrik ederim size bir onerim var ben uzmirliyim ve yıllardır bir firmadan alışveriş yapıyorum ürünleri hem kaliteli hemde ucuz bilginiz olsun istedim sevilay hnm bu arada kullandığınız harf kalıbı 10 TL firmanın adı barmar buradan güvenle sipariş verebilirsiniz hemde urunleriniz 2gun sonra elinize geliyor bir gün sonra elime geçen urun bile oldu pastacılık ve kalıp hobi malzemesi vede parti malzelerinde ne atarsanız var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. İstanbulda 40 tl den aşağı bulmak mümkün değildi bu harf kalıbını hemen verdiğiniz siteye bakacağım :)

      Sil
  13. İyi günler hanımlar sevilay hnm sizede iyi günler yaptıklarınız çok hoş tebrik ederim size bir onerim var ben uzmirliyim ve yıllardır bir firmadan alışveriş yapıyorum ürünleri hem kaliteli hemde ucuz bilginiz olsun istedim sevilay hnm bu arada kullandığınız harf kalıbı 10 TL firmanın adı barmar buradan güvenle sipariş verebilirsiniz hemde urunleriniz 2gun sonra elinize geliyor bir gün sonra elime geçen urun bile oldu pastacılık ve kalıp hobi malzemesi vede parti malzelerinde ne atarsanız var

    YanıtlaSil
  14. Bir kilo sabun tozundan kac adet cikar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabun tozuyla kokulu taş tozu arasında fark var mı bilmiyorum . kokulu taş tozundan 1 kg tozdan 25 adet harf çıkıyor ortalama

      Sil
  15. Çok güzel olmuş, ben de yapmak istiyodum iyi oldu :) Ben de bloğumda kendim yaptığım projelerime yer veriyorum, sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz öncelikle . hemen geliyorum bende bayılıyorum kendin yap projelerine :)

      Sil

düşünceleriniz değerlidir