Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KAPADOKYA GEZİSİ

Kendini tek cümle ile anlat deseler ömrümden uzun gidilecek yollarım var derdim.



Beni tanıyanlar bilir her durumda her koşulda herhangi bir gezi teklifini asla ve asla geri çevirmem. Babam bu yönümü iyi biliyor olacak ki gittiğim şehirleri işaretlemem için bir Türkiye haritası hediye etmişti. Gittiğim yerlerin tarihlerini harita üzerinde işaretleyip seve seve doldurduğum bu harita annemin çok yıpranmış çirkin duruyor sözlerinin üstüne çöp konteynerının yolunu tutmuştu.Annemin gözünde çöpe gitmeyi hak eden haritam içinde en değerli anılarımı barındıran mirasımdı. En kısa sürede bir Türkiye haritası edinip kaldığım yerden devam edicem.İçinde yaşadığım ilde dahil olmak üzere güzel ülkemin 18 ilini gezmişim. Seyahat ile ilgili yazacağım ilk post olduğu için giriş kısmını biraz uzun tuttum :) Gelelim kapadokya turuna. Balayın da kapadokya yı tercih etmemin nedeni daha önce ki kapadokya seyahatimde heryeri tam olarak gezememiş olmamdı.Bu sefer de tam manasıyla gezememiş olsam da gezdiğim kadarıyla aktarmaya çalışayım :) Kapadokya ya gidip de tarihinden doğal güzelliğinden etkilenmeyen yoktur sanırım. Gezilecek o kadar çok yer varki bu postta göreme açık hava müzesinden, paşabağlarından, güvercinlik vadisinden,o ağacın altı denilen meşhur yerden ve uçhisar kalesinden bahsedicem.

İlk durağımız meşhur göreme açık hava müzesi oldu. Gidecek olanlara küçük bir tavsiye girişte ciddi bir müze kart kuyruğu var eğer maximum kredı kartınız varsa müzeye kredi kartınızla giriş yapabiliyorsunuz hemde ücretsiz :) Bu çözümün dışında bir müze kartınız varsa kart sırasına ayıracağınız zamanı müzeyi gezmek için ayırabilirsiniz. Peki ne var bu müzede ? Kaya içine oyulmuş manastırlar,kiliseler,yemekhaneler ve yaşam alanları mevcut. bol bol fresk görmeye hazır olun. İlk gezmeye başladığınızda heyecan verici gelse de bir süre sonra içiniz dışınız kilise oluyor :) Açık hava müzesinden resimler

Kiliselerin içlerindeki duvarlar bu şekilde resmedilmiş. Tarih sever gençlerimiz bu eserlerin üzerine kendi duvar yazılarını eklemeyi ihmal etmemiş:)


















Sonraki istikametimiz paşabağları oldu. Burada  iki ya da üç başlık taşıyan birleşik şekildeki peribacalarını görebilirsiniz.






otelimizin hemen arkasında olan ve niyeyse gezmek için en son güne bıraktığımız o muhteşem kale uçhisar kalesi. 




uç hisar kalesinden manzara


sırada güvercinlik vadisi var.


resimde tam belli olmasa da kayaların dış yüzeylerinde küçük küçük güvercin evleri var.


kapadokya ya giden herkesin resminin olduğu meşhur o ağacın altı. Eee herkesin resmi olur da benim olmaz mı hiç :)



Kapadokya'da yapmadan gelme :


ben ikinci gidişimde de binememiş olsam da siz siz olun balona binmeden dönmeyin :)


10 yorum

  1. Harikaa fotoğraflar, kesinlikle gidip görmek istiyorum , balona bnmek güzel ama korkusu olmasa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki defa gittim iki seferinde de binemedim :) ama bir daha ki gidişimde mutlaka bineceğim :)

      Sil
  2. ben hâlâ binmemeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Gezmeyi seven bir yay Burcu da benim ;) Türkiye içi için çocuklar Büyüyünce karavan hayalimiz bar bizim bakalım o zamana kadar sizin paylaşımlarınızla avunuruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karavannnn :) . muhteşem olur mutlaka ama mutlaka gerçekleştirin.

      Sil
  4. şu sıralar kapadokya aşağı kapadokya yukarı bizim evde,tatil planları yapmaya başladığımız için sürekli konuşmaya başladık.çok güzel bahsetmişsin.hevesim iyice arttı..peki hangi mevsimde gitmeyi önerirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kasımda gittim çok soğuk olmasa da hava soğuktu yinede. Bence ilkbaharda gidilmeli. Yazın da çok çok sıcak oluyormuş. Çünkü bazı yerler özellikle ıhlara vadisi tamamen yürüyerek keşfedilen yerler. O sıcakta yada o soğukta doyasıya gezmek pek mümkün olmuyor :)

      Sil
  5. Çok merak ettiğim ve gitmeyi çok istediğim yerlerden biridir kapadokya, muhteşem manzaraları var ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kesinlikle gitmelisiniz . Ve balon ona binmeden dönmeyin :)

      Sil

düşünceleriniz değerlidir