Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KABLO MAKARASINDAN SEHPA YAPIMI


evlenmeden önceki kıyafet tutkusu yerini evlendikten sonra ev dekorasyonu tutkusuna bırakır. yine böyle zamanların birinde internette ev için kullanılabilecek dekoratif farklı eşyalara göz atarken , aşağıda resmini paylaştığım ahşap sehpa gözüme takıldı.
Bir eşyayı çok beğendiğim de ilk olarak onu çılgınca bir alma hissiyle yanıp tutuşurum saniyeler sonra bu his yerini, aslında bu eşya bu kadar para etmez hissine bırakır.  Son olarak ta ben uğraşsam bunun daha iyisini yaparım la noktalanır.

sonra adım adım çılgınca araştırmalar başlar.boş bulduğum her saniye,  odaklandığım nesneyi nasıl yapacağımın yollarını araştırmakla geçer. Bu 250 tl ye satılan nesne özünde basit bir kablo makarasından ibaret. Bu düşünceyle kendime bir kablo makarası edinerek farklı bir kitaplık yapmaya çalıştım. 


bu kablo makaralarının her boyunu elektrikçilerden bedavaya temin edebilirsiniz.ilk olarak yüzeyindeki çivi kağıt gibi pürüzlerden kurtuldum. daha sonra akrilik boya ile yüzeyini bir kat boyadım. kuruduktan sonra zımpara ile zımparaladım. Boyamadan önce neden zımparalamadın derseniz bileğinin gücüne güvenen tabiki de öyle yapabilir :) zımparalama işleminden sonra en az 3 kat daha boyamanızı tavsiye ederim. Dekupaj kağıdı desenleri çok hoşuma gittiği için ben yüzeyine çeşitli dekupaj resimleri yapıştırmak istedim. Resimleri yüzeye bütün olarak yapıştıramayacağınız için parça parça ayırıp yapıştırıyorsunuz. ben bu aşamada resimler arasındaki bağlantıyı kurmakta başarılı olamadım :)

kablo makarasından sehpa

eşimin kötü olmamış demesine rağmen sonuç tam olarak bir felaketti :) bu başarısızlığım beni yıldırmadı. hemen sehpanın ters tarafını çevirip bütün işlemlere en başından başladım. yalnız bu sefer dekupaj kağıdı sevdasından vazgeçip ahşap yoluma ahşap transfer kağıtlarıyla devam etmeye karar verdim.  emin olun transfer kağıtlarıyla çalışıp dekupaj kağıtlarıyla çalışmaktan çok daha kolaydı. ahşap transfer kağıdını objenin neresinde olmasını istiyorsanız oraya yerleştirerek ılık bir bez ile üzerini ıslatıyorsunuz. yaklaşık 30 sn bekledikten sonra kağıdı kaldırdığınızda transfer kağıdındaki resim objenin yüzeyine geçmiş oluyor bile . Kablo makarasının ortasındaki deliği kapatmak için dekoratif bir obje yerleştirdim. En son olarak ta nalburdan 4 adet tekerlek aldım . Fırsat bulup tekerlekleri çakamadım en kısa sürede tamamlıcam inşallah:) ben bu kablo makarasından kitaplık yapmayı tercih ettim. Fakat düşündükçe sehpa ve daha değişik alanlarda değerlendirilebilir orası sizin hayal gücünüze kalmış :) 



kablo makarasından nasıl sehpa yapılır

11 yorum

  1. Canim bence ilk yaptigin taraf da guzel olmus arada diger tarafi da kullan,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. herkes aynı şeyi söyledi :) ama yakından kötü görünüyor :) söylediğin fikir çok iyi değiştirip değiştirip kullanırım artık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş... Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, öncelikle hayırlı bayramlar diliyorum =) Bende bu makaraLarı çok seviyorum. Ama nereden bulabikeceğim konusunda bir fikrim yoktu. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim sizin de ellerinize, emeğinize sağlık. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana iyi bayramlar :) sevgilerle

      Sil
  6. Çok güzel olmuş kullanışlı objelerde koyulur Balkon Salon hepsi için ideal Ellerinize sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil

düşünceleriniz değerlidir